محسن نام_جو

امروز بعد از ظهر سر کلاس اخلاق اسلامی مثله همیشه می خواستم سر خودم رو یه جور گرم کنم چشمم به صندلی بغلی افتاد که این جمله ها روش بود
«این که زاده آسیایی رو میگن جبر جغرافیایی
این که لنگ در هوایی صبحونت شده سیگار و چایی»
» گل نسبتی ندارد با روی دل فریبت
تو در میان گلها چون گل میان خاری »

بدون شک یاد محسن نامجو افتادم.سابقه آشناییم با کارهاش یه یکی دو ماهی قبل از آلبوم رسمی ترنج بود یک بار دیگه کار تلفیقی در موسیقی (کاری که من بسیار دوست دارم) ولی این بار با موسیقی سنتی و تلفیق هم در موسیقی هم در آواز …
خیلی جذاب بود والبته هنوزم هست چه خوب یکی پیدا شد ما ها رو که سالی یه بار هم موسیقی سنتی گوش نمی کردیم (مگر همون موسیقی های سنتی بسیار قدیمی مثل مرضیه و بنان و …)مجبور کرد پای این موسیقی ساعتها بشینیم و چه قدر هم دلنشین و خوب …
بلافاصله مصاحبه ها و انتقاد ها و لو رفتن آهنگها و … بلایی که سر همه این خواننده ها میاد
خیلی از منتقدهاش به آهنگهایی ایراد میگیرن که اصلاً تو آلبوم ترنج(تنها آلبوم رسمی نامجو) نیست جالبه نه ؟!!!
مثلاً اون آهنگش که نو حالت عرفانی خودش داره قرآن می خونه (اتفاقاً همین الان دارم گوش میدم بهش) خب به نظر من که نمیشه بهش ایراد گرفت چون دیگه ما ها وارد حریم شخصیش شدیم هر وقت این آهنگ رسماً تکثیر شد …!
یا همون آهنگ واق واق سگ که استاد گفته همین مونده بود صدای سگ وارد موسیقی ما بشه !!!
قضاوت با خودتون ؟!
ولی فیلم مستندی که سامان سالور در مورد محسن نامجو ساخته رو توصیه می کنم حتماً ببینید !
دوست ندارم زیاد طولانی بنویسم در آخر باید بگم که وقتی یک کار بدیع و جذاب که هر وقت گوش میدی جذابیت و تازگی رو توش حس میکنی و به عبارتی مثله خیلی از کارهای جدیدی که دستمون می رسه تاریخ مصرف نداره رو گوش می دیم نباید به انرژی که در پس زمینه این کار بوده تا کار به این مرحله رسیده رو فراموش کنیم حتماً در آینده محسن نامجو حرفهای زیادی برای گفتن داره
ما همچنان منتظر می مانیم …

پاسخی بگذارید

