نوشته ادبی

مدتهاست به سرم زده یه متن بنویسم پر از پیچیدگی و تکلف و تشبیه و استعاره و از این جر چیزا ولی شرایط فراهم نمی شد تا امشب که رفتم هیئت دانشجویی اعتراف می کنم که بعد از سالها وارد همچین فضایی می شدم فضای مسجد تازه ساز بعد از رد شدن از راهروی کوتاه وارد قسمت اصلی مسجد شدم چراغها خاموش فضا تاریک و صدای زیارت عاشورا و …
پیدا کردن جا برای نشستن سخت نبود چون جمعیت زیاد نبود گوشه مسجد آخرین ردیف نشستم یهو یادم اومد که این فضا خیلی حا داره برای توصیف کردن همین جوری که چشمام رو می گردوندم تو فضا تا همه جیز رو ببینم و مرور کنم داشتم به تهیه کردن یه تیکه کاغذ هم فکر می کردم هر چی حساب و کتاب کردم دیدم کاغذ ندارم و نمی تونم هم تهیه کنم !!!
حالا باید رو چی می نوشتم ؟؟؟
با خودم گفتم فضا رو ثبت می کنم تو ذهنم به محض اینکه رسیدم خونه شروع به نوشتن میکنم دوباره شروع کردم به نگاه کردن و ورانداز کل محیط این بار با وسواس بیشتر و جزئیات بیشتر جملات رو تو ذهنم ردیف می کردم که به صدای دعا رسیدم …
طنین دعا … احساس مس کنم خدا نزدیک هست ….
 این جمله همه چیز رو متوقف کرد خدا نزدیک هست ؟؟؟؟
یعنی این فضا من رو به خدا نزدیک کرده یا لااقل باعث شده این جوری فکر کنم ؟؟؟
خدا برای چی باید اینحا نزدیکمون باشه ؟؟؟؟
مگه همین جمع 30-40 نفری (فقط آقایون) …(ولش کن ترجیح میدم ننویسم !!!)
همه اینا باعث شد از اون جو بیام بیرون و اینبار هم نتونم اون نوشته مورد نظرمو بنویسم
تازه کلی سوال به سوالات ذهنم اضافه شد به عنوان مثال این برادران ما تو اون هیئت با وضع ظاهری معلوم الحال تو شرایطی مثل فیلم دنیا (محمدرضا شریفی نیا – هدیه تهرانی) کدومشون کاری رو که حاجی تو اون فیلم (شریفی نیا) انجام داد رو انجام نمی دن ؟؟؟
باقی سوالاتم رو ننویسم بهتره شاید خیلی چیزا بهتر باشه ننوشته باقی بمونه !

یک پاسخ

  1. vahid jun in namardiye ke dar morede mardom ghezavat mikoni
    hanoozam kheylia ba khoda hastan va ba oon zendegi mikonan

پاسخی بگذارید

