ایده نو

بر خلاف چیزهایی که تو ذهنم بود برای اینکه مبادا با قصد و غرض بنویسم و اینکه مبادا به کسی توهین کنم همه چیز رو تو Draft مغزم ریختم و اومدم اینجا تا از یه ایده که به ذهنم رسید بنویسم
ما و امثال ما که یه ذره بیشتر به کامپیوترنزدیک هسنیم شاید میانگین 3-4 تا زنگ در روز از دوستان و آشنایان بهمون می رسه که مشکلات ساده کامپیوتری دارن و از ما کمک می خوان حالا از نصب ویندوز و طریقه ساختن کانکشن تا حتی پیدا کردن تحقیق و مقاله و سوالات دیگری مربوط به کامپیوتر و اینترنت …
حالا در نظر بگیرید چند نفر از جوانان و نوجوانان ما تازه کامپیوتر دار میشن و می خوان شروع به استفاده از این پدیده بکنن …
و یا خیلی از آدمایی رو که سالهاست کامپیوتر تو گوشه خونشون هست ولی حتی بلد نیستن یک cd فیلم که از کلوب گرفتن رو تو کامپیوتر باز کنن و ببینن ؟؟؟
(شاید براتون جالب باشه من یه جایی رفته بودم کامپیوتر سر جهیزیه عروس بود D: )
ولی به جرات بگم اونا هیچ وقت ازش استفاده نمی کنن.
و این موضوع جای تاسف داره که تو مملکت ما همه چیز رو برای کلاس و ظاهرش دوست دارن !!!
مثلاً یکی از بچه های دانشگاه بود که تا اون موقع که با ما آشنا شد اینترنت نرفته بود !!!
تصورش هم درد آور هست دانشجوی کامپیوتر ندونه اینترنت چیه ؟؟؟
بالاخره یه نگاه دقیق به دور و برمون بندازیم می بینیم که این چیزا هست و هنوز هم که هنوزه تو بعضی شهرها بازار آموزشگاه کامپیوتر داغ هست !
این برای خیلی مبتدی ها که فکر کنم به اندازه کافی ازشون تعریف کردم حالا برای یک کم پیشرفته تر ها که با کامپیوتر کار می کنن ولی اهل وب نیستن یا از سرویسهای وب استفاده نمی کنن مثل همین Feed و Feed Reader و …
چه قدر من حرف میزنم ؟؟؟
ایده من چی بود ؟؟؟
گفتم یه سایت بزنیم با ساختار ساده ولی پر از محتوا (البته محتوا های ساده) برای مبتدی ها که رشته شون هم این نیست و شایدم دوست ندارن زیاد تو این زمینه جلو برن تا یه مرجع کامل باشه برای رفع مشکلات ساده کامپیوتری و آموزش و یادگیری مسایل ابتدایی کامپیوتر و اینترنت
با یه حساب کتاب ساده میشه حدس زد طی کمتر از یکسال می تونیم ادعا کنیم یک مرجع کامل و منسجم به زبان فارسی هستیم
اما موضوع اینه که هنوز رو ساختار سایت و شیوه ارائه مطالبش به یک نظر قاطع نرسیدم !
قطعاً باید با دوستان مشورت کنم و تصمیم نهایی رو بگیرم ممنون میشم اگه نظرهاتون رو بزارید

پاسخی بگذارید

