فایر فاکس

اول از همه اینکه ذاتاً آدمی نیستم که یه چیز جدیدی رو بدون منطق قبول کنم و دوم اینکه یه حالت لختی هم دارم نسبت به چیزایی که دارم و دوست دارم باهاشون بمونم .
این همه مقدمه برای چی بود ؟؟؟
اول اینکه خودم از دوست داران پر و پا قرص IE بودم و همیشه حتی اگه مرورگر دیگه ای نصب می کردم بازم تا جایی که ممکن بود از IE استفاده می کردم ولی دیگه امروز بعد از یک هفته اذیت کردنهای IE تصمیم گرفتم فایر فاکس رو راه بندازم تا کارام رو انجام بدم.
بعد از یه کم کار کردن باهاش به قدرت بسیار بالاش پی بردم قدرتی که فراتر از مرورگرهای دیگه داره فایر فاکس شاید قدرت Extension هاش باشه وگرنه تو نگاه اول که باز کردن صفحه و امنیت و سرعت (تو شرایط معمول) و … فکر نمی کنم نیازی به نصب یه مرورگر دیگه آن چنان به چشم بیاد.
دقیقاً زمانی که از Extension ها استفاده می کنی و راحتی کار با یک مرورگر رو حس می کنی تازه می فهمی که این همه مدت چه عذابی رو تحمل می کردی ؟؟؟
مثلاً  با twitterfox 1.7.3 به راحتی میتونم از Update های توییترم با خبر بشم و هر وقت که خواستم با زدن یک کلید توییت کنم.
یا با  افزونه ultrasurf می تونم بدون هیچ برنامه ای و تنها با یک کلید از پروکسی استفاده کنم یا نکنم .
یا خیلی کارای دیگه که توصیه می کنم اگه تجربه نکردید کار با افزونه های فایر فاکس رو حتماً تست کنید مطمئن باشید به تست کردنش می ارزه.

خب با این پست رسماً و کتباً مهاجرت از IE به Firefox رو اعلام می کنم .
البته این نسخه که من الان نظر مثبتی بهش دارم نسخه 3.05 فایر فاکس هست که از اینجا به رایگان میشه دانلود کرد.
این روم فرندفید هم جای خیلی خوبی هست برای افزونه ها.

شاید بد نباشه اینو هم بگم که برای نصب افزونه ها کافیه از منوی Tools گزینه Add-one رو بزنید ودر منویی که باز میشه لیست افزونه ها به همراه توضیح مختصر رو ببینید و نصب کنید.
اما برای افزونه هایی که مثلاً از حایی مثل همون روم دانلود می کنید و پسوندشون XPI هست افزونه رو در این مسیر کپی کنید
C:\Program Files\Mozilla Firefox\extensions
اونوقت با ریستارت کردن مرورگر ادامه نصب رو می بینید.

به هر حال امیدوارم توضیحاتم گمراه کننده نبوده باشه و ذره ای مفید فایده باشه .

پاسخی بگذارید

