اولین امتحان : تفسیر موضوعی قرآن

تصمیم گرفتم بعد از هر امتحان حال و هوای اون امتحان رو بنویسم تا مثل ترم های قبل وقتی نمره درس میاد هر چی به ذهنم فشار میارم و چیزی یادم نمی یاد حداقل بیام اینجا رو ببینم تا انصاف استاد رو قضاوت کنم .
از دیروز صبح کتاب 200 صفحه ای تفسیر موضوعی رو که تازه حدود یک ماهه خریدمش برداشتم دو سه بخش اولش رو روزنامه ای خوندم  دیدم نمیشه اصلاً معلوم نیست چی مهمه ؟ چی مهم نیست ؟ بعد از ظهر یه سر با محمد رفتم دانشگاه نمونه سوالهای ترم پیش استاد رو گیر آوردم بیشتر مایوس شدم.
خلاصه اومدم خونه هی خوندم و خوندم تا 2 شب که بالاخره یه دور تمومش کردم خوابیدم که صبح ساعت 6 بیدار شم تا 10 و نیم یه دور دیگه بزنم چون هیچی حفظ نبودم آخه امتحان ساعت 11:30 بود خلاصه موبایل رو سر زنگ گذاشتم تا 6 سیصد بار بیدار شدم هی ساعت نگاه می کردم می دیدم 3 و 3:30 و 5 و 5:30 و 5:55 خلاصه آخرش 5:55 زنگ رو Disable کردم یهو بیدار شدم دیدم 6:30 هست (استرس من وکشته بود 😀 )
دیگه یه جورایی دستم اومده بود سوال خیز ها چی هستن همونا رو حفظ کردم با بدبختی ساعت 10 جمعش کردم عصبی بودم آهنگ گوش کردم تا 10:30 اومدم برم تازه دیدم چه برفی داره میاد اینم شانس من بود اولین امتحان این ترم باید خاطره انگیز می شد انگار. چون برای اولین بار تو امسال بود که برف رو زمین نشسته بود و …
خلاصه رسیدیم به امتحان و سوال یک توپ نوشتم عین کتاب سوال دو و سه آیه بود بی خیال شدم سوال 4 کامل نوشتم سوال از سوال 5 به بعد همه رو نصفه نوشتم بعدش از روی بغل دستی این قدر تابلو نگاه کردم که دیدم مراقبه از اون سر داره هی با دست اشاره می کنه که بی خیال شم  😀
بعدش دیگه نشستم نصفه ها رو کامل کردم یه دونه از آیه ها رو هم ترجمه و تفسیر کردم صد برابر بهتر از این قرائتی که کتاب و نوشته آخرش دیدم یه سوال خالی مونده با یه نصفه بی خیال شدم برگه رو دادم اومدم خونه.

این جوری اولین امتحان به خیر و خوبی تموم شد رفت تا ببینیم در آینده چی پیش میاد!

پاسخی بگذارید

